Om Nobelmuseet

Vad handlar museet om?

När du besöker Nobelmuseet får du lära dig mer om

Nobelpristagarna, Nobelpriset och Alfred Nobel.

När är museet öppet?

Museet är öppet:

Tisdagar klockan 11–20.

Onsdagar–fredagar 11–17

Lördagar–söndagar klockan 10–18.

Måndagar är museet stängt.

Vad kostar det?

Det är gratis för alla som är 18 år och under.

För vuxna kostar det 120 kronor och

För pensionärer 100 kronor.

Visningar

Visningarna av utställningen tar cirka 40 minuter.

Visningarna på svenska börjar klockan 14.

Visningarna på engelska börjar klockan 11.15, klockan 13.15, och klockan 15.

De ingår i entréavgiften.

Det finns plats för ett visst antal personer.

Adress om du ska besöka Nobelmuseet

Stortorget, Gamla stan, Stockholm.

Hur åker du till Nobelmuseet?

Du kan ta tunnelbanan till Gamla stan och gå till Stortorget.

Du kan åka till museet med buss nummer 2, 55, och 76

till Slottsbacken

eller buss nummer 3 och 53 till Riddarhustorget.

Något för hela familjen

På museet finns det något att göra för alla i en familj.

De vuxna kan gå med på en visning av utställningarna.

Barnen kan läsa böcker, se filmer och

göra spännande övningar i museets barnrum.

Bra att känna till

Det finns handikapptoalett.

Du kan låna rullstol.

Det finns inga trösklar i museet.

Det finns museilärare som arbetar i museet och gärna svarar på frågor.

Kontakt

Nobelmuseet Stortorget 2, Gamla Stan, Box 2245, 103 16 Stockholm
work 08-534 818 00
Ansvarig utgivare: Olov Amelin

Main sponsors

Idag på museet

Öppettider

09:0020:00

Dagens lunch

Dagens lunch serveras under veckodagar när Nobelmuseet är öppet.